MARKSIM 2012 IŞIK ÜNİVERSİTESİ

ŞİLE KAMPÜSÜ'NDE GERÇEKLEŞTİ

MarkSim 2012
Close

MarkSim 2012

Back

22-28 Mart 2012 tarihleri arasında Türkiye'de ilk kez Işık Üniversitesi Şile Kampüsü'nde gerçekleşen MarkSim 2012'ye Türkiye ile birlikte Avrupa'daki altı üniversiteden öğrenciler ve akademisyenler katıldı.

Türkiye'den sadece Işık Üniversitesi'nin yeraldığı bu projede, Belçika'dan Howest (Howest University College West Flanders ) ve KHK (Katholieke Hogeschool Kempen), Finlandiya'dan COU (Central Ostrobothnia University of Applied Sciences, Kokkola) Fransa'dan ESCIP (ESCIP School of International Business, St Omar), ve Almanya'dan EBC (EBC Hochschule, European University of Applied Sciences) katıldı.

Işık Üniversitesi Şile Kampüsü'nde gerçekleşen programda, Genel Müdür, Finans Müdürü,Pazarlama Müdürü, Üretim Müdürü gibi değişik görevlerin üstlenildiği 10 takım yarıştı. Takımlar, aldıkları kararların bulundukları pazarda etkilerine göre bir sonraki kararlarını buna göre planladılar. Değişen pazar özellikleri, tüketicinin mallara olan talebi, çeşitli finansal veriler ve takımların birbirine göre durumlarını gösteren piyasa araştırmalarını inceleyip hedeflerini belirleyen takımlar, bulundukları endüstride üstünlük sağlamaya çalıştılar. Pazar payı ve hisse senedi fiyat endeksini diğerlerinden yüksek tutmayı başaran takımlar oyunu kazanırken, öğrenciler ayrıca yaptıkları kişisel çalışmalardan da değerlendirildiler.

Altı gün süren yoğun program sırasında İstanbul'un tarihi ve eğlence mekanlarınıda görme fırsatı bulan öğrenciler etkinlik bitiminde katılım sertifikalarını alarak programı tamamladılar.

MarkSim Nedir?

*MarkSim (Developing Employability Skills and Exchanging Management Skills in a Simulated European Business Environment)

Avrupa Birliği (AB) , Erasmus LLP (LifeLongLearning - Yaşamboyu Öğrenim) programları altında tanımlanan IP (Intensive Programme) projelerinden olan MarkSim 2007 yılından beri Avrupa'nın çeşitli ülkelerinde İşletme Bölümlerinde okuyan öğrencilerin katılımı ile değişik üniversitelerde düzenlenmektedir. İşletme Bölümleri'nde okuyan öğrencilere eğitimleri sırasında aldıkları teorik bilgileri uygulama ve ilerletme şansı verirken düzenlenen sosyal etkinlikler ile öğrencilerin değişik ülkelerden arkadaşlar edinmesine, yeni kültürleri tanımasına olanak tanıyarak Avrupa ülkeleri arasındaki mobiliteyi canlandırma anlamında katkı sağlamaktadır.

MarkSim 2012 Projesi, farklı ülkelerde İşletme eğitimi alan öğrencilerin uluslararası takımlarla oynanan bir stratejik yönetim simülasyonu ile hem yönetimde karar alma tecrübesi edinmelerini sağlamak, hem de iş becerilerini geliştirme amaçlı bir dizi çalışmayı içermektedir. Özel olarak hazırlanan projede takımlar,halihazırda piyasada bulunan dayanıklı tüketim malları üreten ve satan bir şirketin, istenirse piyasaya yeni sürülebilecek olan yeni ürünlerle iki farklı sanal endüstride yönetim,üretim,pazarlama ve finans analizi yaparak alınan kararları simule etmektedir. Uluslarası öğrencilerden oluşan takımlar öncelikle bir iş planı hazırlamakta ve stratejilerini değişik okullardan gelen mentorlara sunmaktadırlar. Aldıkları yorum ve geribildirimler ile sorulan sorular ışığında stratejilerini belirleyip pazarda ayakta kalmaya çalışmaktadırlar. Her karar verme turunun gerçek iş dünyasında 3 aylık bir süreye denkgeldiği bu stratejik yönetim simulasyonunda 5 karar verme pratiği yapılmaktadır. Farklı ülkelerin farklı üniversitelerinden gelen öğrenciler, birbiriyle rekabet içinde bulunan takımlarda çalışmakta ve tıpkı iş yaşamında olduğu gibi değişik pozisyonlarda görev almaktadırlar.